§1 Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy Bosco Naturalnie, dostępny pod adresem internetowym bosco-naturalnie.pl, prowadzony jest przez firmę 1-Net Adam Zamojski działającą pod adresem ul. Romantyczna 25, 95-100 Zgierz, dane identyfikacyjne NIP 7322103620, REGON 521543059.
- Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§2 Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą, posiadająca zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą, zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu.
- Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą 1-Net Adam Zamojski, zlokalizowaną pod adresem ul. Romantyczna 25, 95-100 Zgierz, dane identyfikacyjne NIP 7322103620, REGON 521543059.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym bosco-naturalnie.pl
- Umowa zawarta na odległość– umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto– konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia– interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży– umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
§3 Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: ul. Romantyczna 25, 95-100 Zgierz.
- Adres e-mail Sprzedawcy: bosco.naturalnie@gmail.com
- Numer telefonu Sprzedawcy: +48 570 102 356
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 20 1870 1045 2078 1072 4801 0001 (Nest Bank)
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 9:00-18:00 w dni robocze oraz 10:00-14:00 w soboty.
§4 Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Mozilla Firefox, Opera, Safari, Google Chrome, Microsoft Edge;
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
- włączona obsługa plików cookies.
§5 Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest bez zakładania Konta oraz po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami §6 Regulaminu.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.
§6 Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie adresu e-mail.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu ustanowionego w Formularzu rejestracji oraz hasła wygenerowanego przez stronę.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w §3 Regulaminu.
§7 Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
- wypełnić pola formularza prawidłowymi danymi;
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności;
- kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę” (lub równoznaczny);
- opłacić Zamówienie w terminie określonym w §9 Regulaminu.
§8 Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
- przesyłka elektroniczna (w przypadku produktów wirtualnych);
- przesyłka kurierska (w tym za pobraniem);
- przesyłka do punktu.
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- płatność przelewem na konto Sprzedawcy;
- płatność elektroniczna;
- płatność za pobraniem.
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowanych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.
§9 Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z §7 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta:
- płatności przelewem lub płatności elektronicznej, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane;
- płatności za pobraniem, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy;
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedawcę.
- Składając Zamówienie Klient akceptuje przesłanie dowodu zakupu w formie elektronicznej. Na prośbę klienta dowód zakupu może zostać dołączony w wersji papierowej do przesyłki zawierającej zamówione Produkty.
§10 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w §3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą;
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi w terminie 14 dni od otrzymania Produktu z powrotem, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego, niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę. Sprzedawca zwróci Konsumentowi koszt dostarczenia towaru wyłącznie w sytuacji, gdy Konsument dokona zwrotu wszystkich Produktów z Zamówienia, w przeciwnym wypadku, jeżeli zakup zwracanych Produktów spowodował podwyższenie kosztów dostawy towaru do Konsumenta, wówczas Sprzedawca zwróci Konsumentowi tę część kosztów dostawy, która była związana z dostarczeniem zwracanych towarów.
- Zwrotowi nie podlegają towary wyprodukowane na indywidualne zamówienie kupującego, według jego wytycznych oraz koszt dodatkowych personalizacji Produktów z oferty standardowej. Jeżeli do zamówienia dołączony był gratis, wówczas należy go zwrócić wraz z towarem (dotyczy również zwrotów częściowych), w przeciwnym wypadku Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odliczenia wartości gratisu od kwoty zwrotu. Jeżeli przy składaniu Zamówienia Sprzedawca udzielił Konsumentowi rabatu na kolejną sztukę, wówczas zwrot zostanie pomniejszony o wartość udzielonego rabatu. Zwroty towaru od firm nie będą przyjmowane (nie dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych).
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany jeżeli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument zobowiązany jest dołączyć oryginalny dowód zakupu (paragon, rachunek, faktura).
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany kurierem. Zwroty wysłane za pobraniem lub na koszt odbiorcy nie będą przyjmowane.
- Zwrot jest dopuszczalny tylko w przypadku towaru nie używanego (nie noszącego żadnych śladów użytkowania). Ponadto produkt powinien został odesłany w oryginalnym opakowaniu, jeżeli towar występował w opakowaniu. W przypadku odesłania produktu noszącego znamiona użytkowania lub uszkodzenia zwrot będzie odrzucany.
- W przypadku nie przyjęcia zwrotu z powodu nie spełnienia wymagań wynikających z niniejszego Regulaminu, Konsument zostanie poinformowany o jego odrzuceniu poprzez wiadomość wysłaną na adres e-mail, z którego wysłano formularz zwrotu lub w przypadku jego braku na adres e-mail podany w Zamówieniu. Po odrzuceniu zwrotu towar zostanie odesłany ponownie na koszt Konsumenta.
- W przypadku, gdy ze względu na charakter Produktu, nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie kurierem, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy;
- o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
§11 Reklamacja i rękojmia
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego, jeśli Produkt ma wadę fizyczną ukrytą pomniejszającą jego wartość lub użyteczność. Sprzedawca nie jest odpowiedzialny za wady fizyczne ukryte, które powstały po wydaniu Produktu Zamawiającemu. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w ustawie o prawach konsumenta (dotyczy Konsumenta) lub w kodeksie cywilnym (dotyczy Przedsiębiorcy).
- Rękojmia obejmuje okres 2 lat od dostarczenia Zamówienia.
- W przypadku niezgodności towaru z umową, Konsument może żądać wpierw naprawy lub wymiany towaru, a w dalszej kolejności żądań – może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny towaru lub odstąpieniu od umowy.
- Podstawą przyjęcia reklamacji jest dowód zakupu towaru w szczególności paragon fiskalny, rachunek, faktura lub inny dokument potwierdzający zakup.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy. Wzór formularza reklamacyjnego stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
- Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej: imię, nazwisko, adres, adres e-mail Kupującego, datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji, przedmiot reklamacji, ze wskazaniem opisu wady i żądania Kupującego, wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedający zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Każda reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia uszkodzonego towaru na adres Sprzedawcy. O pozytywnym lub negatywnym rozpatrzeniu reklamacji, osoba reklamująca zostanie poinformowana przez Sprzedawcę za pośrednictwem wiadomości e-mail.
- Jeżeli niemożliwe jest dokonanie wymiany Produktu na pełnowartościowy (na przykład z powodu wyczerpania towaru), sklep zwróci Zamawiającemu równowartość ceny produktu lub zaoferuje mu inne, dostępne w sklepie Produkty o odpowiednio takiej samej jakości i przeznaczeniu.
- Produkty wykonane z surowców naturalnych nie podlegają reklamacji w przypadku zmiany koloru i / lub zapachu.
- W przypadku reklamacji dotyczącej uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu, Konsument zobowiązany jest spisać w obecności doręczyciela stosowny protokół szkody. Wypełniony i podpisany protokół należy dołączyć do składanej reklamacji. Reklamacje nie zawierające protokołu nie będą rozpatrywane.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi konsumenckiej, jeśli poinformuje kupującego przed zawarciem umowy o wadach towaru, a kupujący zaakceptuje te wady.
- Koszt przesyłki reklamowanego Produktu pokrywa Konsument. W przypadku, gdy reklamacja okaże się uzasadniona, Sprzedawca zwróci uzasadnione koszty przesyłki zareklamowanego Produktu poniesione przez Konsumenta. Przesyłki z reklamowanym Produktem przesłane za pobraniem lub na koszt odbiorcy nie będą przyjmowane.
§12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php; https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§13 Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§14 Opinie
- Opinie są subiektywnymi wypowiedziami użytkowników na temat Produktów i są widoczne dla wszystkich odwiedzających Sklep.
- Do wystawienia opinii konieczne jest nabycie lub używanie Produktu, co potwierdza oznaczenie opisem „zweryfikowany właściciel”.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez czytelników Strony. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niezamieszczania komentarzy o charakterze spamu, obraźliwych, zawierających wulgarne lub obraźliwe zwroty, treści niezgodne z prawem lub zawierające jakiekolwiek linki do innych stron.
§15 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.